Każdy lek jest w stanie pociągać za sobą określone skutki uboczne, viagra nie jest więc pod tym względem żadnym ewenementem. Sam jej producent ostrzega przed przynajmniej kilkoma działaniami niepożądanymi, mężczyźni jednak, w zdecydowanej większości przypadków, narzekają przede wszystkim na ból głowy. Co ciekawe, pojawia się on nie tylko po viagrze, ale i po innych lekach, w których substancją czynną jest sildenafil. Czas więc zastanowić się nad tym, jakie mogą być jego przyczyny i jakie działania należy podejmować, jeśli zależy nam na zapobieganiu tej nieprzyjemnej dolegliwości. Leki na potencję, które bazują na sildenafilu cieszą się przecież opinią najskuteczniejszych z tych, jakie są obecnie dostępne na rynku. Szkoda byłoby więc rezygnować z nich definitywnie.

Jak wytłumaczyć ból głowy po viagrze?

Osoby, które zmagają się z problemem bólu głowy po sięgnięciu po viagrę, muszą dążyć przede wszystkim do poznania jego źródeł. Tylko zaznajomienie się z nimi pozwala odpowiedzieć na pytanie o to, czy reakcja organizmu jest spowodowana błędami popełnianymi przez mężczyznę sięgającego po lek, czy też ma inne podłoże. Naukowcy przeważnie wiążą dolegliwości bólowe ze zmianami, jakim ulega ciśnienie krwi pod wpływem substancji czynnej obecnej w tym popularnym leku. Viagra to preparat, który oddziałuje właśnie na układ krwionośny, a poniesienie się ciśnienia często powoduje bóle głowy nawet u tych osób, które nigdy nie sięgały po leki na potencję. Ból głowy po viagrze zwykle nie trwa dłużej niż przez kilka godzin. Ustępuje po zażyciu leku przeciwbólowego, nawet bez interwencji nie utrzymuje się jednak długo. Panowie często nie podejmują więc żadnych działań, aby mu przeciwdziałać. A przecież może on oznaczać, że sama viagra jest stosowana w nieodpowiedni sposób.

Co może wywoływać ból głowy i jak się mu przeciwstawić?

Najpoważniejszym błędem, jaki popełniają panowie sięgający po leki z sildenafilem jest ten, który wiąże się z nieodpowiednim doborem dawki. Teoretycznie, błąd taki w ogóle nie powinien mieć miejsca, producent zwykle informuje bowiem, jaka dawka leku jest maksymalna. Warto jednak pamiętać, że stosowanie viagry opiera się na nieco innych zasadach niż przyjmowanie dziesiątek innych medykamentów. Pierwsza dawka powinna być możliwie jak najmniejsza, zakłada się więc, że pierwszym krokiem musi być przyjęcie maksymalnie ćwierci tabletki leku. Jeśli taka dawka okaże się niewystarczająca, można ją zwiększać, również ten krok powinien być jednak podejmowany stopniowo.

Jeśli zatem pierwszy etap, często określany mianem etapu rozpoznania, zostanie pominięty, ból głowy może być naturalną reakcją organizmu sugerującego, że otrzymał zbyt wiele leku. W takim przypadku zmniejszenie dawki daje pewność, że niedogodność ta nie powtórzy się w późniejszym okresie. Jeśli jednak ból głowy po viagrze pojawia się nawet pomimo tego, że lek jest przyjmowany zgodnie z zaleceniami, a do tego jest to ból silny i utrzymujący się przez długi czas, nie wolno go lekceważyć. Najlepszym rozwiązaniem jest w takim wypadku szukanie pomocy u lekarza.

Top